Eerste ervaringen in Korea - Reisverslag uit Ansan, Zuid-Korea van Tom Asten - WaarBenJij.nu Eerste ervaringen in Korea - Reisverslag uit Ansan, Zuid-Korea van Tom Asten - WaarBenJij.nu

Eerste ervaringen in Korea

Door: Tom van Asten

Blijf op de hoogte en volg Tom

05 Februari 2006 | Zuid-Korea, Ansan

Daag allemaal,
hier weer een kleine update vanuit Korea.
Na het eerste weekend in Seoul te hebben vertoeft bij de ambassade zijn de daarop volgende dagen en weekenden niet zo spectaculair verlopen.
Het tweede weekend ben ik vooral bezig geweest om eea op de rit te krijgen voor mijn appartement.
Ben wel zaterdagavond op stap geweest (en meteen flink ook). Ik weet het niet meer precies maar het was zeker niet voor 5 uur voordat ik thuis was. Ik was beland in een van de kroegjes waar ik vorig jaar ook al eens ben geweest. "The Hangout" is een kroegje waar regelmatig een stel Nieuwzeelanders, Canadesen, Amerikanen ed komen. Dit zijn vaak mannen die hier in Korea Engelse les geven aan de lokale bevolking, hetzij op scholen danwel als prive leraar.
Een van de Canadesen (Stefan) daar klikte het eigenlijk meteen al mee en hij nodigde me dan ook uit om een keer met hem mee naar de Taekwondo les te gaan.
Daarmee beland ik dan aan bij het afgelopen weekend. Vrijdag met Stefan naar de Taekwondo les geweest. En er zit een grote kans in dat ik me dan ook in deze van origine Koreaanse sport ga bezig houden.
Lekker 3 keer per week sparren en wat aan de conditie werken en vooral Taekwondo technieken leren. Na de les zijn we nog met de Master en leerlingen een pint wezen drinken. Na afloop ben ik nog met Stefan naar een andere kroeg gegaan. "The Blues Bar" met eigenaar "Ozzy" (tis een Koreaan maar heeft een wat makkelijkere naam gekozen, van Ozzy Osbourne). Echt een super gave vent. Hij heeft in zijn kroeg een JERA style platencollectie van 2500 LP's en nog een hele lading CD's en Casettes. Na 2 minuten dat hij wist dat ik van Nederland kwam stond hij voor me met een LP van niemand minder dan "The George Baker selection", en uiteraard "Golden Earring" en mijn eerste verzoekje Una Paloma Blanca wordt dan ook vol gas ingewilligd. Echt lachen.
Op een gegeven moment kwamen er nog weer wat bekenden van Stefan bij en kwamen de Tequilla shots en Whisky al snel op de bar. Anyway, daar heb ik gisteren weer fijn van kunnen nagenieten.
Dan gisterenavond maar weer naar mijn "stamkroegje the hangout".
Helaas geen enkele bekende daar en alleen maar Koreanen. Maar na een paar pinten in gesprek gegraakt met "Joe" (vraag me niet zijn Koreaanse naam). Na een tijdje kwamen daar nog een stel Koreaanse meiden bij en werd het toch weer gezellig. Toen ik om een uurtje of 3 besloot om te gaan, vroegen de meiden of ik geen zin had om mee te gaan naar de NuRaBAr. Ik wist effe niet wat dat was en het klonk enigszins als "Nudy bar" dus ik wist ff niet hoe te reageren. Gelukkig was Joe er om uit te leggen dat het een Karaoke bar is zonder verdere lastige zaken. Dat heb ik toen maar gedaan en na Born to be Wild, Country road, Zombie, Hose of the rising Sun en vele andere krakers was ik toch maar weer mooi om half zes thuis. Net op tijd om Peter nog effe te bellen om hem te feliciteren met zijn verjaardag.
Daarna nog een half uurtje met Michel op de webcam zitten ouwehoeren. Dat was echt lachen. Hij in Canada begon aan de dag en ik in Korea had hem er al weer opzitten.

Goed dat was het wel even voor nu.
Ik heb een paar foto's van de Karaoke bar en nog van mijn "Nuna" (sister) van de "Hangout".
Gr TOm

  • 05 Februari 2006 - 16:13

    Laurette:

    he tom, klinkt gezellig allemaal. Wie had dat ooit gedacht, tom aan de karaoke...die nunabar lijkt wel gewoon een huiskamer. zien meer cafe's er daar zo uit?
    groetjes!

  • 05 Februari 2006 - 21:25

    Michel:

    effe laten weten dat t hier nu ook lukt tom, na die gigantische vastloper van gister alles weer op de rails....niet te veel feesten daar, ik weet t niet met die koreanen, kunnen ook wel wat dacht ik, als ze kapotte katten aan kunnen moeten ze je ook wel onder de tafel kunnen drinken hahahaha

  • 05 Februari 2006 - 23:13

    Edwin Camps:

    He die Tom,
    Hardstikke mooi dat alles goed gaat. Had al een tijdje zitte visse naar je e-mail, en wistniet eens dat jij op waarbenji.nu zat. Houd ook alles van Thijs en Maaike een beetje bij en vind dit wel een goeie site daarvoor. Veel plezier daar, en de groeten aan je ieuwe rock-vrienden. Geef eens een solo weg. Kun je denk ik ver mee komen.

  • 07 Februari 2006 - 13:52

    Tom Zelluf:

    Ha Laurette,
    in principe zien de Nurabars er zo uit. Normale kroegen zien er toch ongeveer wel zo uit als bij ons.

    Ha die Edwin,
    leuk dat je het toch gevonden hebt. Ik had je meeladres ook niet dus kon ik je ook niet toevoegen. Maar het lost zich zelf wel op dat zie je maar weer.

    gr Tom

  • 11 Februari 2006 - 13:52

    Edwin:

    Ha die Tom laat eens weten hoe ik direct met jou kan mailen.
    En eventueel kan msn’n en hoe laat jij online bent.
    Ik hoor het wel.
    Groetjes Laurette en Edwin

  • 12 Februari 2006 - 09:33

    Karima:

    Salut Tom-Tom,
    that is great photos!
    Especially the one where you wear traditional clothes!You are on the good way for the integration to korean culture!
    Karaoke parties...That is another way too.
    I was surprise to see the Chrismas tree with such big cross above.Was it especially for occidental citizens or is there catholique korean over there?
    It is a pitty for me to not be able to read your travel book. But Nick, Christian, Sofiane and me are going to start dutsh training in March at Inalfa.Good news, isnt it!
    I am hurry to taste the Asian culture, the 23 feb i will go to China for 2 weeks Hollydays.
    I am happy to see you enjoying your trip.
    Big kiss from a french girl in Nederlands to a Dutsh guy in Korea.
    KT
    katigue@icqmail.com

  • 14 Februari 2006 - 02:53

    Thijs:

    Hey Tom, leuk dat je het zo goed naar je zin hebt. Lukt het een beetje met Taekwondo (je hebt er al een paar goed de ogen dicht geslagen zie ik, pak eens iemand van je eigen lengte!)? En dat het zo laat wordt steeds is ook logisch, want als die Aziaten in het Engels beginnen te zingen, kun je je nachtrust wel vergeten (tenminste ik neem aan dat ze net zo slecht zingen als in China). Tot mails en groeten, Thijs

  • 15 Februari 2006 - 23:16

    Tom Zelluf:

    Ha Edwin en de rest ook allemaal.

    Als je met me wilt msn-en dan moet je mijn msn account instellen. t.vanasten@home.nl.
    Ik ben meestal alleen in het weekend op msn online. Het beste is dan om zo rond 10 uur 's ochtends (Nederlandse tijd) te checken of ik er ben. Als mijn status afwezig is dan toch effe een berichtje sturen. Kan zijn dat ik al met Annemiek of pap en mam of Susan en Eelco aan het chatten ben.
    Succes!

  • 15 Februari 2006 - 23:17

    Tom Zelluf:

    Hi Karima,

    I see you are in China now. Is it just you or is Sofke also with you?
    I hope you will enjoy and write me your travel story when you come back!
    KR TOm

  • 15 Februari 2006 - 23:21

    Tom Zelluf:

    Ha die Thijsie,

    Ik heb gezocht maar nog steeds niet kunnen vinden.
    Wat?
    Iemand van mijn lengte om mee te sparren. Dus tot die tijd is mijn niet zo lenige lichaam goed genoeg, ik hoef namelijk nog niet zo hoog te trappen.
    Krijg trouwens wel continu complimenten over mijn sportieve lichaamsbouw. Ze hebben me nog niet onder de douche gezien, daar waar niets te verhullen valt.
    Wat dat zingen betreft.
    Deze club zal in ieder geval nooit het Eurovisie songfestival winnen, zelfs niet als ze er aan mee mochten doen.
    Massul.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Ansan

Tom
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 69178

Voorgaande reizen:

15 Januari 2006 - 16 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: