Eindelijk weer een berichtje - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Tom Asten - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een berichtje - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Tom Asten - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een berichtje

Door: Tommel

Blijf op de hoogte en volg Tom

21 April 2006 | Zuid-Korea, Busan

Daaag allemaal,

ja het heeft even geduurd, maar afgelopen weekend hebben we weer wat ondernomen wat het vernoemen waard is.
De afgelopen twee weken zijn behoorlijk druk geweest met World wide councils waardoor er buiten werken niet veel tijd over bleef.

Eerst even nog vertellen dat ik ook wat foto's heb van mijn maatjes hier. Die foto's heb ik gemaakt tijdens mijn eerste Poker avond in mijn appartement. En zoals het een beginner betaamd heb ik ze ook gelijk een eurootje of 40 afhandig gemaakt. hehehehe, ze zullen zich nog wel een keertje bedenken, voordat ik weer uitgenodigd wordt.

Afgelopen weekend stond "de grote trip" op de agenda. Een paar meiden die ik een maand of anderhalf geleden voor het eerst ontmoet heb kwam ik twee weken terug weer tegen en die vertelden me dat ze een trip naar het zuiden geboekt hadden om daar met haaien te gaan duiken. Er was nog een plaatsje vrij door een late afmelding dus kon ik mooi mee.
Vrijdagavond de hoge snelheidstrein (KTX) gepakt in Seoul om een uurtje of 3 later in Busan te arriveren.
Met de taxi naar ons hotel, Sfunz, maar dat bleek moeilijker dan gedacht. We werden dan ook gedropt bij een super groot winkelcentrum met dezelfde naam. Na wat telefoontjes hebben we het uiteindelijk toch gevonden. De meiden (we waren met 3 meiden en 2 jongens) hadden afgesproken met nog twee andere vriendengroepen die ze via via kenden. Ze hadden 4 meerpersoonskamers geregeld en het was dan ook meteen gezellig druk op de kamers. Een paar flessen bier later was het tijd om onder de wol te kruipen (het was inmiddels al 4 uur). Wel gezellig maar uiterst onconfortabel met 5 man per kamer gemiddeld. Anyway al met al toch ruim twee uurtjes de binnenkant van mijn ogen kunnen bekijken, ik kon immers de slaap maar niet te pakken krijgen. 8 uur moesten we er weer uit voor ons duik avontuur. Half 9 melden bij het aquarium, toen bleek dat we nog een uurtje langer hadden kunnen blijven liggen want de instructeur had half 10 afgesproken?????
Na de introductie met flapovers konden we de uitrusting gaan proberen. Omdat de meeste geen of weinig ervaring hadden kregen we ook de volledige uitleg in een appart ondiep bad. Pikant detail, er zaten twee van die mega zeeschildpadden met ons mee te gleuren terwijl wij naar de instructies luisterden.
Nadat iedereen voldoende techniek in huis had, konden we uiteindelijk het aquarium in. Na een afdaling van 5 meter stonden we op de bodem van het aquarium en het duurde niet lang voordat "big momma" een haai van dik 3 meter eens kwam checken wat er allemaal aan de hand was. Big momma is zo'n haai met van die vlijmscherpe 3 rijen tellende tanden in haar gezicht. Yaiks!
Gelukkig had ze goede zin.
Tijdens onze wandeling door het aquarium waren wij eigenlijk de blikvanger, want van buiten het aquarium stonden veel mensen die gewoon naar het aquarium met haaien kwamen kijken, zij kregen er gratis en voor niks ons bij. Wel schattig al die kleine Koreaantjes met pap en mam zwaaien naar ons.
Onder water heeft de instructeur nog wat foto's gemaakt, zo gauw als ik die krijg komen ze op de site.

Zaterdagavond met de hele bups wezen eten om vervolgens de kroeg "U2" onveilig te gaan maken. Weer heeel veel nieuwe mensen leren kennen.
Met de knollen gaar om een uurtje of half 6 weer naar het hotel.
Zondag tegen de middag opgestaan. We moesten nog even controleren of we nog kaartjes konden krijgen voor de KTX, maar het bleek dat er nog maar een paar plaatsen over waren en dan moesten we meteen vertrekken. Dat hebben we maar gedaan dus konden we van de stad Busan zelf niet veel meer zien. Dat was wel jammer.

Later komt er nog een berichtje over mijn trip naar Japan (voor het werk).

Groetjes,

Tom

• 21 April 2006 - 10:26

Laurette:

ja, dat duurde idd even.
    maar je had gelijk, als je wacht dan krijg je ook wat. ziet er allemaal gezellig uit. die tom die komt toch ui merselo of zo? hij heet toch tom vd ligt?grappig zeg, wat is de wereld toch klein!en die koreanen ook!
    veel plezier en vooral werkse, want dat moet ook gebeuren!groetjes!

• 21 April 2006 - 11:04

Edwin Keijsers:

Werken ??? zuipen, zuipen en nog eens zuipen.
    Hoe zit het de kroeg U2 was Bono daar ook.
    Leuke foto’s ju kunt de Amerikaan en of Canadees er wel uit halen.
    Wordt tijd dat je weer teug komt en hier biertjes komt drinken.
    Begint er op te lijken dat je wel erg veel vinden aan het maken bent daar.
    Maar goed geniet er van en vergeet ook niet te gaan werken hahahah.

Groetjes Plumbing Ed

• 21 April 2006 - 13:12

Tante Pieta:

Ha Tom, erg gezellige boel daar volgens mij. gr tante pieta.

• 22 April 2006 - 09:36

Tom Zelluf:

Ha Laurette,
    Die andere Tom komt uit Wanssum en idd van der Ligt en werkt ook bij Inalfa en was voor een kort bezoek over gekomen. Edje, Bono was helaas niet op komen draven. Had het druk of zo iets, erg zwak excuus natuurlijk. Gr Tommel

• 25 April 2006 - 15:53

Maaike En Thijs:

Nou zeg dat ziet er wel spectaculair uit met die enorme!!! haaien!! Die Tom is toch ook nergens bang voor! Zo te zien heb je het daar erg naar je zin, lekker biertjes nuttigen en tot in de late uurtjes in de bar hangen, wat wil je nog meer!!haha maar je werkt er toch ook? of niet??
    Veel plezier en we zien elkaar in juli weer!!!
    groetjes Maaike en Thijs

• 29 April 2006 - 12:02

Ramon-Debbie:

He, kerel gaat je niet slecht af zo beetje zuipen trip zus tripje zo zuipen en o ja werken mooie foto,s van t duiken en zo!! heben net een nieuwe labtop dus kunnen je weer volgen. Met junior is alles goed komt de 22e hadden we afgesproken toch. T gaat je goed en we spreken mekaar.

• 29 April 2006 - 14:04

Tante Leny En Nico En Spike:

ha die Tom ,eindelyk is het dan zo ver,een computer in huis !!! We hebben meteen al de berichtjes van jouw gelezen,erg leuk om jou zo te kunnen volgen en meteen een indruk van korea te krygen(en van het drankgebruik,cheers!)We kyken uit naar het volgende berichtje. Vele groetjes en liefs Nico en tante Leny