Schitterend hiken in Gwanaksan park - Reisverslag uit Ansan, Zuid-Korea van Tom Asten - WaarBenJij.nu Schitterend hiken in Gwanaksan park - Reisverslag uit Ansan, Zuid-Korea van Tom Asten - WaarBenJij.nu

Schitterend hiken in Gwanaksan park

Door: Tom zelluf

Blijf op de hoogte en volg Tom

10 Juni 2006 | Zuid-Korea, Ansan

Hehe, eindelijk weer een berichtje van Tommel. Het duurde ff maar dat komt omdat ik eventjes terug naar NL ben geweest om mijn verjaardag te vieren en JERA ON AIR mee te maken.

Het weekend voor ik terug ging ben ik nog op een hike uitgetrokken met Michelle.
Zij had via het internet een Amerikaanse vrouw leren kennen die in de zomer haar hond voor 4 weken bij iemand onder wil brengen. Omdat het wel klikte had Michelle de hond in dat weekend op proef bij haar in het appartement. Ze belde me om te vragen of ik misschien met haar en de hond wilde gaan hiken. Nou dat leek me wel wat.

We hebben een dikke 4,5 uur in de bergjes rondgetrokken. Laat de foto's maar voor zich spreken. Echt geweldig mooi daar. Kwamen boven op de berg nog een Bhoedistische tempel tegen. Erg mooi en vredig. Op de terugweg naar beneden was het wel erg druk met andere hikers, maar goed de weg omhoog waren we maar met een paar andere mensen. Bleek wel dat Koreanen panisch worden als ze een hond zien. Vooral de damens. Waar ze zo'n vrees voor honden vandaan hebben weet ik ook niet, maar echt heel vreemd, zeker omdat het beestje echt super rustig was en geen enkele keer heeft geblaft. Wel legde hij een dikke keutel op het pad, dus moesten we met wat bladeren het pad schoonmaken.

Veel plezier met de foto's.
Gr Tom

  • 10 Juni 2006 - 22:58

    Michel:

    Zie ik dat goed? Een hakenkruis op de boedha tempel? Ik dacht dat Nazi's daar niet zo goed geaccepteerd worden? Zal wel iets anders betekenen hoop ik....Verder geen "man bijt hond" zie ik. Groetjes michel en hanneke

  • 12 Juni 2006 - 00:56

    Tom Zelluf:

    Nee, man......
    Dit is het symbool voor het boedhistische geloof.
    De haken staan de andere kant op en het hakenkruis is 45 graden gedraaid. Das het verschil, was trouwens zelf de eerste keer dat ik het zag ook in de war.

  • 12 Juni 2006 - 10:27

    Laurette:

    jeeh inderdaad, lijkt er wel op. maar gelukkig kennen ze in korea geen geesten dus kan je met een gerust hart de tempels bezoeken.
    werkse daaro!gr. laurette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Ansan

Tom
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 69200

Voorgaande reizen:

15 Januari 2006 - 16 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: