Bezoekje aan Seoul - Reisverslag uit Ansan, Zuid-Korea van Tom Asten - WaarBenJij.nu Bezoekje aan Seoul - Reisverslag uit Ansan, Zuid-Korea van Tom Asten - WaarBenJij.nu

Bezoekje aan Seoul

Door: Tom van Asten

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 Januari 2006 | Zuid-Korea, Ansan

Het eerste weekend meteen maar naar Seoul.
Dit ivm een nieuwjaarsborrel bij de Ambassadeur der Nederlanden in Korea. Dit evenement was georganiseerd door de Dutch Business Club Korea. Na het gebruikelijke "wat doe ik hier, ik ken hier niemand en ik sta hier maar verloren" begin, kwam ik toch al snel met wat mensen in gesprek. Dat zou ook dienen want er waren zo'n honderd Nederlanders aanwezig.
Er blijken dus toch nogal wat Nederlanders in Korea te zitten. Helaas voor mij zitten die vrijwel allemaal in Seoul en dat is toch een uurtje rijden. Er waren ook een paar studenten die hier op een Koreaanse school lessen volgen. Die hadden het hier prima naar hun zin. Ze waren zo'n beetje 6 dagen in de week dronken dusssss.

Twas trouwens wel een hoog ballo gehalte met Jasje dasje. Van Binsbergen en kornuiten zouden hier niet misstaan hebben. Ik had nog van tevoren gevraagd wat de "dress code" was. Ze zeiden casual, maar dan had toch niet iedereen dat zo letterlijk genomen. Tenzij iedereen daar in zijn 3-delig pak ook zijn boodschappen doet en tuiniert. Hahaha.

Helaas geen foto's van het feest zelf.

Wel een paar foto's downtown gemaakt bij de schaatsbaan en nog eentje van een typisch Koreaanse motorrijder.
Speciaal voor ons pap gemaakt.

  • 27 Januari 2006 - 09:55

    Peter, Resie En Veronique:

    Ha die Tom

    Ziet er helemaal niet verkeerd uit daar aan de andere kant van de wereld! Leuk appartementje ook. En volgens mij ook heel lief een foto'tje van Annemiek op het aanrechtblad. Dat zijn natuurlijk punten bij de schoonfamilie.(hi, hi) Veel plezier en tot de volgende keer.

  • 27 Januari 2006 - 13:19

    Tom:

    Ha Resie,
    Oog voor detail!
    Goed gespot.

  • 27 Januari 2006 - 14:02

    De V.....:

    ha die van a.

    Ziet er allemaal leuk uit daar in korea, ik neem aan dat het ook navenant bevalt.
    Zal volgende week ff proberen te zwaaien vanuit thailand, ben dan al redelijk in de buurt (1500km).
    Veel plezier en tot mailens.
    Grtn de V. en M

  • 27 Januari 2006 - 14:27

    Sjoerd:

    Hee Vriend,
    Vermaak je je nog daar? Ik zie wel dat je appartement niet is gebouwd op zon reus als jij ;) Maargoed het voetbal gaat uitstekend! Niks meer verloren (ook niks meer gevoetbald trouwens) Ben je met Carnaval weer terug? Want: De stemming is goed, mak veul plezier,
    Want Carnaval is nörges zó moj as hier!

    ALAAF!!

    Ziene Durluchtege Dwaasheid

    Prins Sjoerd I

  • 27 Januari 2006 - 15:05

    Edwin Keijsers:

    Hallo beste Tom.
    Zo te zien is alles goed daar, gisteren hebben we onze dochter Alex op het vliegtuig naar huis gezet.
    vanavond gaan we stappen in het mooie Venray samen met jou viendinnetje.
    Na dit weekeinde typ ik wel een lang stukje.

    Groetjes Edwin

  • 27 Januari 2006 - 15:53

    Tante Pieta:

    Ha tom, tussen het eten koken door even op jou site gekeken, leuk om je zo te kunnen volgen. Wij zullen er zeker gebruik van maken. gr fam. van Rengs

  • 27 Januari 2006 - 16:27

    Michel:

    t lijkt wel alsof er alleen plezier gemaakt wordt in Korea, van de week ook al te chatten onder de baas z'n tijd hahaha. Vast niet, ga zo door, mooie foto's

  • 27 Januari 2006 - 21:51

    Paul:

    Heee van A.

    Is het al gelukt wat fatsoenlijks te eten te bestellen of laat je talenknobbel je in de steek?
    Je voelt je vast als een vis in het water tussen de andere lullo's.
    Massol,

  • 28 Januari 2006 - 05:52

    Tommel:

    Heej deurluchtige dwaasheid Sjoerd I,
    Helaas moet ik Carnaval met Jou als prins missen. Dat vind ik wel jammer, hoewel ik niet meer zo'n Carnvalsmens ben, had ik je toch graag met die Pielhaascup de JERA binnen zien komen.
    Veul pluzier in ieder geval de komende tijd met je prinsschap.
    Trouwens wel goed man dat we geen punten laten liggen met voetbal, wel jammer dat we niets inlopen op de rest op deze manier. Hehehe :D

  • 28 Januari 2006 - 06:04

    Tom Zelluf:

    Als iedereen denkt waarom ik op door de weekse dagen gedurende werktijd deze site update, dan zal ik toch maar ff een verklaring geven.
    Het is hier namelijk sinds gisteren t/m a.s. dinsdag vakantie i.v.m. NIEUWJAAR volgens de maankalender (Chinees nieuwjaar)
    Dus Miessel don't worry, d'r wordt echt nog wel wat gewerkt ;). Dagelijks van 8:00u tot 19:00u.
    En dat Chatten op het werk is nou ook afgelopen sinds ik internet op mijn appartement heb.

  • 28 Januari 2006 - 11:04

    Tanja & Patrick:

    Nou Tom,
    Dat ziet er allemaal goed uit. Als al die vrije tijd en luxe voorzieningen maar niet te goed bevallen. De bedoeling is nl. dat je nog een keer terugkomt.
    Vermaak je tot die tijd.

    Groeten Tanja en Patrick

  • 29 Januari 2006 - 05:44

    Thijs En Maaike:

    Hey Tom,
    Ziet er goed uit daar.
    Flinke pizzakist achter op die brommer trouwens. Zal daar niet zo nauw komen (zo kijken ze trouwens wel). Wij hebben gisteren ook onze nieuwjaarsborrel gehad met de Nederlandse Club hier, ook leuk, en nog een golf-uitnodiging op de kop getikt (ook ballo, maar wel leuk natuurlijk).
    Succes daar, en tot werens, Thijs en Maaike (en Rob en Sjoerd ook nog trouwens). Nu, ik houd ermee op, want we gaan nog een partijtje Halli Galli doen! Later!

  • 30 Januari 2006 - 10:08

    Sandra:

    Vanuit nijmegen....Erg leuk om je verhalen te volgen, ga ik zeker ook bijhouden..dus tom...schrijven maar! Geniet volop a la korea sud...! Vele groetjes

  • 01 Februari 2006 - 10:32

    Marielle:

    Hoi Tom,

    ik ben intussen alweer aangemeld voor je nieuwbrief, gaat goed.

    Ik kwam dit nog tegen, een 'cursus Koreaans'
    (moet hardop gesproken worden):

    That's not right - Sum Ting Wong
    Are you harbouring a fugitive - Hu Ya Hai Ding
    See me as soon as possible - Kum Hia
    Stupid man - Dum Gai
    Small Horse - Tai Ni Po Ni
    Did you go to the beach? - Wai Yu So Tan?
    I bumped the coffee table - Ai Bang Mai Ni
    I think you need a facelift - Chin Tu Fat
    This is a tow away zone - No Pah King
    Our meeting is scheduled for next week - Wai Yu Kum Nao?
    He's cleaning his automobile - Wa Shing Ka
    Your body odour is offensive - Yu Stin Ki Pu
    Who's been eating all the pies? - Yu Fat Wan Ka!

    Hahaha,
    groetjes Marielle

  • 01 Februari 2006 - 14:01

    Tom Zelluf:

    Ha Marielle,
    ik moet er smakelijk om lachen. Is erg goed gevonden die teksten. ;)

    Ik zal er nog een paar echte teksten tegenover zetten.
    Shiwasha = "bottoms up"
    Kamsahamnida = "thank you very much"
    Anyonghaseyo = "hello, how are you doing"
    Kampey = "Cheers"
    Ke = "Dog"
    Kukidi = "Elephant"
    Yeogiyeo = "Excuse me"

    P.s. Weet je ook wie het Jodelen hebben uitgevonden?
    Dat waren een Helmonder en een Chinees.
    Die Chinees liet een radio uit zijn handen vallen en zei: "Ola, die ladio"
    Zegt die Helmonder: "Joa, doa littie"

    Ciao Tom

  • 03 Februari 2006 - 20:37

    Susan:

    Heej Marielle,

    Die zijn leuk zeg!! Eelco en ik lagen hier in een deuk...

    Zeg Tom, we wachten weer met smart op een update. Heb je het zo druk gehad na nieuwjaar?? Wat heb je nog zoal gedaan. Foto´s??

    Roan slaapt sinds zondag in een groot bed en dat gaat hartstikke goed. Hij is erg trots en blij met z´n nieuwe bed.

    groetjes Susan, Eelco & Roan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Ansan

Tom
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 69202

Voorgaande reizen:

15 Januari 2006 - 16 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: