Bezoek aan Japan voor meeting met Nissan - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Tom Asten - WaarBenJij.nu Bezoek aan Japan voor meeting met Nissan - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Tom Asten - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Japan voor meeting met Nissan

Door: Tom zelluf

Blijf op de hoogte en volg Tom

30 April 2006 | Japan, Yokohama

An Young Ha Se Yo allemaal,

Eerst even dit, bij het vorige bericht heb ik nog foto's toegevoegd van het duiken en de haaien. Niet vergeten even te gaan kijken.

De week voor de trip naar Busan was er een wereld wijd council over alle projecten van Inalfa. Daar ben ik ook de hele week bijgeweest, terwijl dit normaal alleen op management niveau plaatsvind. Ik heb een paar foto's toegevoegd van de avondprogramma's.
Ook had ik nog een bezoek van de Nederlandse ambassadeur in Korea aan Inalfa geregeld. Bleek dat hij nog een oude maat van dhr. Welschen is.

De week na de trip aan Busan ben ik met een aantal collega's op bezoek geweest bij ons bedrijf in Yokohama, Japan. We hebben daar de eerste dag overleg gevoerd voor onze bespreking de dag erna met Nissan. Gelijkertijd hebben we ook nog diverse projekt zaken doorgenomen. We waren met een hele afvaardiging, als je mij vraagt veel te veel maar goed. Het mooie was dat de eerste dag de hele club mee is geweest naar ons bedrijf, daar 10 min. overleg gevoerd en toen vertrok de hele club zonder wat tegen mij en mijn engineering maat te zeggen. Wij hadden nog genoeg zaken te bespreken daar niet van, maar 's avonds bleek dat de rest van de club ff lekker naar Tokyo was gegaan om te gaan sight see-en.
Anyway, wij hadden wel het geluk dat we naar een typisch oud Japans restaurant werden meegenomen door onze Japanse collega's. En lekker eten man. Het begon met een gigantische slak met fijngemalen kwal. Ik weet het klinkt goor, maar het was echt lekker. Daarna kregen we soort van gehaktballen van eend en blokjes Wagyu-rund, deze was zo mals dat je het vlees gewoon met de stokjes kon "doorsnijden". Daarna lekkere tempura (gefrituurde vanalles met een krokant laagje eromheen).
Als laatste nog keuze uit rijst of noodles. Ik ging voor de noodles, maar het bleken koude noodles te zijn en daar houd ik helemaal niet van. In de tussentijd ook nog Sake, Japanse Soju en biertjes genuttigd.

Na het eten werden we gedropped in het hotel. Ik ben toen toch nog even de stad in gegaan en in een Jazz-cafe beland. Daar een paar heerlijke Glenfiddich weggetikt.

De volgend dag op naar Nissan. Voordat we erheen gingen eerst nog traditionele Japanse lunch. Onze bedrijfsleider raadde ons de Sashimi aan (Rauwe vis). Ik had dat de week ervoor in Seoul ook gehad, maar daar was het echt vechten om het weg te krijgen. De vis was namelijk zo vast dat je er geen stukje van af kon bijten en je dus die hele hap in 1 keer door moest slikken. Niks voor mij. Ik dacht toch nog maar eens proberen dan. En daar ben ik blij om, want het was heerlijk. De vis was deze keer zo mals, hij smolt gewoon op mijn tong. Naast de sashimi zat er nog sushi, tempura en een soepje en een kwarkje bij. Erg lekker allemaal.

Daarna op naar Nissan.
Het Technisch centre van Nissan ligt gigantisch mooi gelegen in de natuur. Je moet eerst met een tunnel door een berg, waarna je aan de andere kant in Nissan-land beland. Geweldig mooi. Eenmaal binnen even wachten op de mensen van Nissan. De bespreking ging ongetwijfeld goed, alhoewel het volledig in Japans was, kan ik er natuurlijk ook helemaal naast zitten. hehehehe.
Gelukkig vertaalde gaandeweg onze bedrijfsleider e.e.a. voor mij. Eigenlijk zaten de Koreanen en ik er voor spek en bonen bij. Desalniettemin een goede ervaring.

's avonds hebben we toen nog een toer door Yokohama gedaan. Daarna nog weer een keer heerlijk gegeten van een hete plaat waar je zelf op moest koken. Van kip, naar varkenslapjes, van soort van darm vlees (beetje taai) naar grote st. Jacobsschelpen (nooit gedacht dat dat zo lekker kon zijn). En natuurlijk Sake en bier.
De Koreanen waren allemaal moe, maar ik ben nog met een Japanse collega en de bedrijfsleider (is een Brit, maar woont al 24 jaar in Japan) naar de Karaoke bar gegaan. Gezellig tot in de vroege uurtjes en iets te veel alcohol. De terugreis was dan ook behoorlijk zwaar. Maar goed we hebben het weer overleefd.

Twee dingen vallen meteen op als je Korea gewend bent en je komt dan in Japan.
In japan hebben ze wel architectuur, zie de foto's.
In Japan spreekt men nog veel minder Engels dan in Korea.

Nou dat was het wel weer zo'n beetje, binnenkort meer in dit theater. Tot dan.

Groetjes Tommel

  • 30 April 2006 - 07:27

    Susan, Eelco & Roan:

    Heeej die Tom!

    Tja, van dat gezonde eten daaro zou je makkelijk af kunnen vallen, maar ja, dat vele zuipen doet dat weer teniet natuurlijk....haha. Is het zo eenzaam zonder Annemiek of is de drank daar gewoon zo ontzettend lekker ?!!?!

    Zonder gekheid, de verhalen klinken echt fantastisch. Ik vind het hier vanachter de computer allemaal moeilijk voor te stellen in wat voor wereldje jij je daar begeeft, ondanks de verhalen en de foto´s. Ik vind het tamelijk onwerkelijk. Komt ook vooral omdat ik me zo weinig kan voorstellen met de communicatie tussen de Aziaten en jou.

    De verbouwing begint hier al aardig te vlotten. Gisteren is de vloer gestort. Pap had wel weer last van z´n rug na afloop, maar ja, afremmen kan ik hem ook niet ;-). Dus komende week zal Bart wel beginnen met het optrekken van de muren.

    Na een week met mooi weer en eindelijk lekkere temperaturen (18C-23C), was de temperatuur gisteren op koninginnedag weer dramatisch laag. De auto gaf ´s avonds zelfs 4C aan als buitentemperatuur!! En het was zowiezo slecht weer. Regen en hagel. Gelukkig was het nog droog en redelijk goed tijdens het beton storten.

    Zo, weer een beetje bijgepraat.

    Dikke knuffel van Roan en x van Eelco en mij

  • 30 April 2006 - 08:48

    Resie:

    He Tom-san

    Wat een andere wereld daar bij jou! Best indrukwekkend om te zien. Maar ook Tom-san in pak is best indrukwekkend om te zien! Zet em op daar en denk aan de kassa (ketjing...)

    Groetjes van de van Dijckjes

  • 30 April 2006 - 09:06

    Laurette:

    je ziet toch wel een hoop zo zeg. en al dat eten....die slak met fijngemalen kwal klinkt idd niet zo lekker nee, hebben ze denk ik bij de uitmarkt niet....
    hier alles goed, koninginnedag was leuk maar idd koud op het het terras, maar volgende week wordt het mooi. dus als jij er weer bent is het vast hartstikke zomer!
    succes met het werk daar, en de groetjes van edwin en laurette!

  • 30 April 2006 - 13:22

    Maaike En Thijs:

    Haai Tom,

    Die visjes op die andere foto's zagen er wel ontzettend gevaarlijk uit zeg, maar gelukkig heb je ze af kunnen schrikken met door ze in de ogen te kijken, tjonge jonge wat sta jij er charming op hahaha!!
    even tussen door een tripje naar Japan gehad, echt super. Kan me voorstellen dat het eten daar heerlijk is. Nog even en je bent weer even terug in NL om je 30 ste (klinkt wel leuk) verjaardag te vieren. Misschien zie je Thijs dan ook nog even want die gaat rond die tijd ook nog even op en neer! Veel plezier nog met alles wat je doet en tot in Juli.
    Groetjes Maaike en Thijs

  • 30 April 2006 - 14:57

    Camzels:

    die tom komt nog es erges....voor werk of plezier is een tweede hahaha. Ik zie dat de modellen bij nissan weer van afgerond naar vierkant (ala volvo) gaan....doe iets...Hier is alles goed, lisa groeit als kool en kevin wil telkens met papa mee op de kaku (traktor) Hij is nu bijna 2 en staat al met z'n hand op en neer te zwaaien als er een vrachtwagen langs komt om hem eens aan de luchthoorn te laten trekken. We hebben een hek om t huis gemaakt zodat ie niet de weg op kan en we zijn er ook uitgeregend in het land (hier dus ook kut weer) Nou, eh, zet em op en doe ook nog eens wat nuttigs....(grapje)

    Michel

  • 30 April 2006 - 18:58

    Naef Gradje Jakobs:

    Ook An Young Ha Se Yo,
    Indrukwekkende verhalen Tom! Erg leuk om te lezen. Ik wacht met spanning op de speelfilm. Een mix van Lost in Translation, een vleugje Laurel & Hardy en een stevige dosis horror(wat een gruwelijke gerechten!). Ik moet Oma binnenkort toch eens vragen of ze een oud-Hollandse slak met kwal wil bereiden om te proberen.
    Hoe zit het trouwens met het repertoire in al die Karaoke-bars? Doen namen als Bauer, Hazes en Alberts daar een belletje rinkelen? Of zingen ze liever mee met Foei Jong Hay en Terrie Jacky en de boys?
    In ieder geval: nog heel veel succes en plezier daar. Blijf de verhalen posten, echt lachen.

  • 30 April 2006 - 20:31

    Mam En Pap:

    Ha Tom,

    Wij hadden vanmidag nog niet in de mailbox gekeken, vandaar dat wij daar niet op gereageerd hebben.Weer veel meegemaakt, en leuke foto's kunnen we ons een klein beetje inleven wat je meemaakt.

    Groetjes Mam en Pap

  • 01 Mei 2006 - 15:47

    Tom Zelluf:

    YeoBoSeo Gradje,
    Hoest met Tinus? Nog alles toppio? Zal toch wel.
    Hoe gaat het schrijven in de VI? Laatste bezoek bij Oma ook nog een stuk van je gelezen. Maar gezien ik verder geen verstand van voetbal heb, kan ik er geen oordelen over vellen.
    Ja geen echte vellen, maar Spreekwoordelijke vellen natuurlijk.

    Moet toch ff kwijt dat ik gewoon al in meerdere Karaoke bars waarempel vriend Gerard Jolink met Ticket to the tropics en onze oude bekende George Baker selection met minimaal Una Paloma Blanca ben tegengekomen, en uiteraard is laatst genoemde luidkeels meegebruld door ondergetekende. Eerstgenoemde is uiteraard een octaaf of tig to hoog gegrepen, door de sterk lager wordende stem door overmatig Whiskey gebruik.
    Sterker nog in mijn eerste week hier werd deze plaat zelfs op de nationale zender uitgezonden terwijl ik naar mijn werk reed. Lache jonge.
    Als je trouwens nog meer vrije vertalingen zoekt van Koreaanse teksten moet je Marielle d'r bericht lezen in mijn verhaal van 27 januari.
    Anyway, kga ff een potje knorren, morgen toch maar weer aan het werk na deze vrije maandag!!!!
    Gr Tom

  • 02 Mei 2006 - 18:34

    Sandra:

    Ha Tom! Wat zit je vaak met een boel mannen an de toffel :) En allemaal in pak.....! Ik zie dat je het erg naar je zin hebt...Ik wil ook wel een avondje naar de karaokebar. En het duiken? !! Ik krijg er ook weer helemaal zin in, heb dan wel geen haaien gezien...maar toch...Veel plezier en blijf genieten! Vele groetjes vanuit de st Annastraat in Nijmegen

  • 02 Mei 2006 - 19:10

    Edwin Camps:

    He tom,

    Ook nog een Nissan als bedankje van de assemblage lijn mogen meenemen? Mooie fotoos trouwens. is echt een heel apart gebied denk ik als je er (net als ik) nog nooit geweest bent.

    Succes ermee, groeten

    edwin

  • 03 Mei 2006 - 11:35

    Naef Gradje:

    Hey Tom,
    Hier alles goed met werk en liefde. Je krijgt de groeten van Tina.
    Ticket to the tropics op nationale radio... Zelfs daar niet veilig voor de verschrikkingen van Joling dus. Korea kan ik dus schrappen van mijn lijstje met mogelijke vluchtplaatsen.
    Hoe denken ze daar trouwens over onze andere landgenoot Dick Ad Vo Caat? Zijn ze te spreken over zijn wissels? Of vinden ze dat Lee er niet uit gehaald had moeten worden voor Lee, en had in het geval Lee eruit moest beter Lee erin gezet kunnen worden, of desnoods Lee?
    ciao,
    gradje

  • 04 Mei 2006 - 03:55

    Tom Zelluf:

    Gradje,
    Het is by the way vriend Diekheu Adheu Vocatheu, maar voormalig bondscoach Guusheu Hieddinkheu is toch nog steeds beter bekend dan Adheu Vocatheu. Op TV zijn nu reclame spots met Hieddinkheu VS Adheu Vocatheu. Wie zal het team het verst brengen???
    Trouwens naast Lee (LV links voor), Lee (MV), Lee (MM), Lee (Reserve), heeft ADVO de onmogelijke wissels van Park (RV) voor Park (RA), Park (CV) voor Cho (LA) en Cho (LM) voor Cho (RM) gedaan, dat werd hem niet in dank afgenomen en hij heeft zijn beste Engels uit de Schotse geschiedenis uit de kast moeten halen om het recht te lullen, zonder te struikelen over de namen. Hij heeft een laatste kans gekregen. Ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen. Als ik meer weet ga ik je informeren.
    Trouwens zat op mijn vlucht hier naar toe met ADVO in hetzelfde vliegtuig. Maar ja hij ging first class.
    Mssl Tom
    P.s. misschien is Belgie een mogelijke vluchtplaats voor Joling of komt dan het goede doel te vaak voorbij.

  • 17 Mei 2006 - 18:34

    Joan:

    Ha die Tom, alles ok daar lees ik, houden zo!
    ff het allerlaatste nieuws van de helden van het 6e, voor het geval je het nog nie wist we zijn met gepaste afstand allerlaatste geworden.. Ik hoop volgend jaar beter maar misschien kun je beter daar een topclub gaan zoeken.. Nog veel succes daar en tot op JERA ON AIR!!

  • 29 Mei 2006 - 14:12

    Maaike:

    Heej Tom,
    Nog gefeliciteerd met je 30ste verjaardag!! We hadden nog geprobeerd te bellen maar je was je flink aan het uitleven bij Jera on Air dus hebben we maar even gepast!! Hoe was het vriendenweekend?? En hoe bevalt het om weer thuis te zijn bij je liefje?Misschien zie je Thijs deze week nog want die is weer even terug in NL en laat mij hier helemaal alleen met het mooie weer!! NOu Tom geniet nog deze week en veel plezier in Roemenie. We zien elkaar 16 juli, ik heb er zin in! Tot dan groetjes Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Yokohama

Tom
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 69189

Voorgaande reizen:

15 Januari 2006 - 16 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: