Update 2 uit Korea - Reisverslag uit Ansan, Zuid-Korea van Tom Asten - WaarBenJij.nu Update 2 uit Korea - Reisverslag uit Ansan, Zuid-Korea van Tom Asten - WaarBenJij.nu

Update 2 uit Korea

Door: Tom van Asten

Blijf op de hoogte en volg Tom

28 Februari 2006 | Zuid-Korea, Ansan

Daag allemaal,
het heeft even geduurd maar hier dan toch weer eens een update van mijn avonturen.
Ja eigenlijk is er niet al te veel gebeurd de laatste 3 weken, maar toch een aantal leuke dingen om te weten, misschien.

Vlak na mijn laatste bericht van 5 februari brak op dinsdag de hemel open en viel er een enorme pak sneeuw uit de lucht. Er lag op veel plaatsen een halve meter en op mijn route naar mijn werk was het dan, buiten de normale drukte, een chaos. Diverse open bestelbusjes, waaronder veel Porter en Bongo 1, 2 en 3 (dit detail voor Chris Rutten), kwamen niet meer van hun plek bij de stoplichten. Zie de foto's voor een impressie.

In het weekend daarna (na die in de karaoke bar) zijn we zaterdags naar de Kukiwon geweest. Dit is het hoofdkantoor van de Taekwondo wereldorganisatie en tevens het hoofd Taekwondo gevechtsgebouw. Hier worden ook de testen afgenomen voor de zwarte band. Voor Koreanen een verplichting om het in het Kukiwon te doen, maar tevens ook een eer om er mogen te staan. De reden van bezoek was dat enkele van ons clubje op mogen voor hun band. Omdat het toch een hele impact is om in die grote zaal de test te doen wilde de master eerst een keer ons meenemen om te laten zien wat het inhield. De test is afgelopen zaterdag geweest en bijna allemaal hebben ze het gehaald. Ik kon er helaas niet bij zijn, maar ik had dan ook een hele goede reden. Ik mocht Annemiek ophalen van het vliegveld, maar daarover later meer. Een paar foto's zijn bijgevoegd van de kids die hun black belt test ondergingen.

De week daarna stond bij inalfa in het teken van de World Wide Conference. Alle hoge heren van de Inalfa vestigingen waren aanwezig om de toekomstplannen uit te zetten. Detail onze manager R&D van Venray was hierbij aanwezig en heeft met mij nog 1 dag over ons project gebabbeld. Dat hadden we heel handig op de vrijdag gepland zodat ik daarna hem nog even de andere kant van Ansan kon laten zien. The night life. Om geen verontruste collega's te krijgen heb ik enkele foto's bijgevoegd. En ja waarom ook niet. Op naar de Nurabar, na de Blues bar eerst onveilig gemaakt te hebben.

Veel plezier met de foto's bekijken en later komt er nog meer van de week samen met Annemiek. Nee geen pikante zaken hoor.

Ow ja en pap kijk even in het foto boek. Waar je alle foto's ziet, daar staat een nieuwe speciaal voor jou.

Daaag. Tom

• 28 Februari 2006 - 16:05

Peter, Resie En Veronique:

Ha die Tom

Ziet er inderdaad lekker winters uit. Snowboots bij je? Doe de groetjes aan Annemiek en veel plezier met zijn tweetjes. Groetjes

• 28 Februari 2006 - 18:30

C44WC:

Tasten,
    dat klinkt allemaal heel goed, vooral de sneeuw is toch wel een uitdaging voor azië! Veel plezier deze week en tot over een paar weken.
    Gr
    Willem

• 01 Maart 2006 - 16:14

Edwin Camps:

Ja, ja, echt zangtalentje zie ik

• 01 Maart 2006 - 18:35

Michel Camps:

ziet eruit als bekende kost. Hier van de week ook 30cm gehad, grote wegen ging wel, maar op de rest had je echt 4x4 nodig....wel mooi ski en snowmobiel weer!

• 01 Maart 2006 - 19:17

Pap En Mam:

Hoi Tom, leuk weer wat foto's te zien en zo te zien ben je al aardig ingeburgerd, maar dat kan ook bijna niet want je hoeft ook niet veel te missen,zoals de sneeuw. Of komt het dat Annemiek is gekomen grapje.
    Leuk dat je de VW Phaeton hebt kunnen fotograveren,je zult ze wel niet zo vaak tegen komen daar. Heet die in Korea ook Phaeton.
    Wij zijn vannacht terug gekomen van Egypte, was wel even wennen met 30 gr. temp. verschil.
    misschien hebben jullie zat. wel even tijd om te msn'nen kunnen we even bij kletsen.
    Groetjes Mam en Pap

• 02 Maart 2006 - 21:12

Luc & Marieke:

Hallo Tom (& Annemieke geloof ik ook op dit moment)!!

Ik hoop dat het allemaal goed gaat daar.
    Jammer genoeg hebben we nog steeds geen internet op Het Smidje, maar we proberen regelmatig een keer te kijken wat je allemaal uitvreet daar!!

Heel veel succes en plezier
    & we zien je over een paar weken weer!!

Groetjes Luc & Marieke.

• 02 Maart 2006 - 23:34

Sandra Vanuit Nijmegen:

Ha Tom! In die traditionele kledij had ik wel CARNAVAL willen vieren....en die pak sneeuw ligt nu ook bij ons voor de deur! Geniet, samen met Annemiek moet dat zeker lukken!

• 03 Maart 2006 - 14:54

Laurette:

he tom en annemiek!! jullie zullen je vast wel vermaken met zijn 2en!maar voortaan niet meer zo'n enge foto's plaatsen hoor!
    (jij close...)geintje, groetjes laurette

• 05 Maart 2006 - 09:40

Susan, Eelco & Roan:

Heej Tom & Annemiek,

Nog een paar dagen en dan zien we je weer op Koeienpop. Gelukkig! Heel veel zin in.

Eelco moest gisteravond bij Munchen met de HR optreden, maar ze zijn gestrand op de snelweg. Grote verkeerschaos door sneeuw, ijzel en wintersportverkeer.... Hoop dat hij vandaag toch thuis kan komen ?!?!

Laurette heeft wel gelijk, wat een "enge" foto van jou dichtbij hahaha

Lukt het Taekwondo een beetje trouwens? Maak ´s een foto van jezelf in actie!! Willen we wel eens zien.

Doeg,

p.s. vertaling: Ha ome Tom, hoe gaat het? TOt snel. Ik mis je, Roan

• 07 Maart 2006 - 17:06

Irene En Ruud:

hee Tom
    alles goed in z-korea. tot snel in ysselsteyn. p.s. ben je annemiek nog niet moe. groeten irene en ruud