Bezoekje van Annemiek, Jeueueuj - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom Asten - WaarBenJij.nu Bezoekje van Annemiek, Jeueueuj - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Tom Asten - WaarBenJij.nu

Bezoekje van Annemiek, Jeueueuj

Door: Tom van Asten

Blijf op de hoogte en volg Tom

05 Maart 2006 | Zuid-Korea, Seoel

Daar ben ik weer en deze keer niet alleen, want Annmiek is HIER.

Een weekverslag:
Zaterdag:
Eindelijk was het zaterdag (vorige week) dan zover. Mijn lieve Annemiek kwam haar eerste ervaringen opdoen in Korea. We waren allebei erg benieuwd wat ze er van zou vinden dus de zenuwen gierden door onze keel.
Op de eerste foto een verdwaald meisje in het verre oosten. Vond ze niet grappig dat ik verdekt opgesteld een foto stond te nemen, ik des te leuker uiteraard.
Na aankomst niet veel meer gedaan dan lekker geknuffeld en van elkaar genieten.

Zondag:
Na lekker uitgeslapen te hebben, want Annemiek had een behoorlijke Jetleg, zijn we naar Folk Village gegaan. Dit is een dorp nagebouwd met historische Koreaanse gebouwen. Daar was ik met collega's al eens geweest, maar door het ontbreken van een camera toen had ik er nog geen kiekjes van. Bij deze een aantal leuke plaatjes. In Folk village heeft Annemiek ook haar vuurdoop wat betreft Koreaans eten gehad. We hadden een noodle beef soup en een overheerlijke Koreaanse pizza (pannekoek met lente uitjes, uien ennnnnn Octopus pootjes). Dat ging er buitengewoon goed in, alhoewel de stokjes nog niet meevielen voor Annemiek.

Maandag:
Eerst bij Inalfa langs geweest voor wat werk en een toer voor Annemiek. Even voorstellen aan de collega's en flink wat complimenten ontvangen voor Annemiek (Iedereen heeft minimaal 1 keer gezegd dat ze heel "pretty" of "beautiful" was). Tien punten voor de collega's (kost me nog wel een rondje Soju of zo maar goed, hahaha)
Na Inalfa zijn we naar Suwon gegaan waar een oud fort met stadsmuur te bezichtigen is. Dat was erg mooi en je kon over de muur rond de (binnen) stad wandelen, een route van dik 5 km. Tegen het eind van de tocht hebben we nog authentiek Koreaanse "Galbi" (bief aan de tafel gegrild) gehad met als desert een overheerlijk soepje (zie de uitdrukking op Annemiek haar gezicht voor meer info).
's avonds op tijd weer terug voor de Taekwondo les. Dat moest Annemiek toch ff zien wat die prutser al allemaal kan. Volgens Annemiek ging het niet slecht en zag ik er bij sommige oefeningen al beter uit dan enkele medeleerlingen die toch al op rode of zwarte band zitten. (uiteraard lul ik dit laatste er gewoon zelf bij maar goed)

Dinsdag:
Dagje Seoul. We hadden gepland om te gaan Hiken in een nationaal natuurpark ten noorden van Seoul maar helaas begon het onderweg te sneeuwen en regenen en hebben we besloten toch maar naar Seoul te gaan. Helaas bleek daar dat het oud koninklijk paleis op dinsdag gesloten is (niet vergeten voor als pap en mam hier heen komen). Toen we naar de stad gingen om daar wat markten af te struinen, strandden we nog op een demonstratie voor of tegen het een of ander. Geen idee waar het voor was. Eerst zijn we naar "Insadong" DE souvenir en authentieke winkelstraat van Seoul. Daarna zijn we nog naar "Namdaemun" gegaan, waar je heel typische winkelsteegjes hebt met soms overkapping van luifels of zo. Heel appart om te zien hoe hier werkelijk honderden zelfstandigen op een vierkante meter gepropt zitten. Ook hebben we hier nog een overheerlijke Koreaanse dish geproeft. Helaas geen foto hier van.

Woensdag:
Lekker uitgeslapen en voorbereiding getroffen voor de house warming party die ik voor mijn collega's (bijna verplicht, want ze hebben me elke week wel een keer gevraagd wanneer het feestje was) heb georganiseerd. Na het feestje nog met de meest close collega's gaan eten.
Daarna nog met twee Stefan (Canada, Toronto) en Nathan (Nieuw-Zeeland, Auckland) een potje bier gaan drinken in waar anders dan Blues bar en Hang out, waar ik Annemiek MOEST komen voorstellen aan NUNA.

Donderdag:
Ff een rustdagje ingelast, zodat Annemiek de indrukken zover vast kon verwerken.

Vrijdag:
Op naar Seoul om nog wat meer de stad te bekijken en uiteraard Gyeongbukgung palace. 's avonds zijn we naar Seoul tower gegaan vanwaar we een heel mooi 360 graden uitzicht over de stad hadden en ook nog konden zien dat Amsterdam dik 8500km van Seoul ligt. Na dit hele mooie uitzicht hebben we nog super lekker gegeten in een heel gezellig restaurantje aan de voet van de Namsan berg. Heerlijke mosselen vooraf en daarna een boulion fondue van bief en gamba's. Daarna overnacht in Itaewon "Seoul Motel" voor KRW 45000 (40 Euris) in een kamertje van 2.5 bij 2.5 en een nood touw in plaats van trap.

Zaterdag:
Dagje DMZ tour. Zaterdag hebben we een hele dag De-Militarised Zone gedaan op de grens met Noord Korea. Heel indrukwekkend allemaal. Van een tijdje naar een Noord-Koreaanse soldaat loeren, tot het bezoeken van de spreekkamers waar nu nog steeds vredesonderhandelingen plaatsvinden waar de grens tussen Noord en Zuid exact midden door de kamer loopt. Van het zien van het Noord-Koreaanse "propaganda" dorp "Gijong" waar niemand woont maar waar voorheen mega geluidsinstallaties propagande richting Zuiden blaasden en giga spandoeken de president verheerlijkten, tot het bezoeken van de infiltratietunnels waar Noord-Korea probeerde een verassingsaanval op Zuid voor te bereiden. Van de ene kant helaas dat sinds enkele jaren (2000) de propaganda spandoeken en speakers weg zijn, voor het drama gehalte, maar uiteraard goed dat de betrekkingen tussen Noord en Zuid enigszins verbeteren met de jaren.

Zondag:
Vandaag heb ik Annemiek weer moeten laten gaan richting Nederland. Dat was niet leuk, maar ik weet dat ik volgende week zaterdag zelf die kant op kom voor de bruiloft van Peter en Mieke.
Ik hoop dat beide een superleuke vrijgezellenavond hebben gehad. Helaas konden wij daar niet bij zijn, maar ja.

Tot volgende week voor sommige van jullie en anders tot weer eens of het volgende berichtje.

Gr TOm

  • 05 Maart 2006 - 17:25

    Peter En Mieke:

    Klinkt allemaal erg leuk en mooie foto's. Toch wel fijn als je je meisje weer effe bij je hebt. Onze vrijgezellenfeestjes waren in 1 woord geweldig. We zien je op ons feestje wel weer kunnen we bij kletsen.
    heel veel groetjes peter en mieke

  • 05 Maart 2006 - 18:07

    Resie:

    Wat een romantiek daar in Korea! Wat lekker dat jullie maar een weekje hoeven te wachten om verder te knuffelen...
    Ik ben het helemaal met Mieke eens. Het vrijgezellenfeestje was top! Tot volgende week.

  • 05 Maart 2006 - 20:53

    Laurette:

    he tom, goeie high kick heb je! foto's zien er goed,uit, Seoel by night vooral. ook grappig dat je in een restaurant op de grond zit met je schoenen uit. erg comfortabel lijkt mij.
    tot gauw!!
    vrijgezelle feest was erg leuk, Annemiek werd wel gemist op de dansvloer haha!groetjes!

  • 06 Maart 2006 - 05:13

    Thijs En Maaike:

    Leuk verhaal, heb de foto´s nog niet bekeken, maar dat komt van de week nog wel (want wij gaan nu pitten). Groeten Thijs en Maaike

  • 06 Maart 2006 - 10:23

    Frank En Kristel:

    Ha Tommie,

    Je krijgt nu het zelfde standaard verhaaldje, Want de foto's zijn ook kei mooi en het vrijgezellenfeestje was ook kei leuk. Dat is gewoon zo. Fijn dat jullie een week van elkaar genoten hebben. Tot 18 maart. Liefs frank en kristel

  • 06 Maart 2006 - 12:32

    Edwin Keijsers:

    Hallo beste Tom, mooi dat jullie het zo leuk hebben gehad.
    Wij hebben ook een leuk weekeinde achter de rug, het vrijgezellen feest van Peter was echt super.
    Heb ook leuke foto’s van, als ik een paar foto’s heb verwijderd en andere heb aangepast zal ik ze wel door sturen.
    Heb ook diversen filmpjes gemaakt, ook de voetbalwedstrijd het doelpunt staat erop.
    Voetbal kijken was echt kei gaaf, heb meteen een seizoen kaart gekocht van PSV, Ajax en VVV.
    Het stappen was leuk, grote pullen en vele dans kunsten van Peter van Dijck.
    Maar als mijn neef me wil bellen dat we de foto’s op CD gaan zetten zal ik zorgen dat jij ze ook krijgt via de mail.
    Dan mail ik ook meteen wat er nog meer is voorgevallen, dat kan ik niet via deze weg.
    Dan krijg ik problemen met geert en dat wil ik niet.
    Tot weer eens, groetjes laurette, Edwin en Teun

  • 06 Maart 2006 - 12:42

    Resie:

    Zeg zo kom je nog eens wat te weten. Moet de reacties vaker in de gaten houden zie ik. Ha ha ha.

  • 06 Maart 2006 - 17:11

    Grad Van Diek:

    He Tommel,
    Als ik al die verhalen van je lees dan merk ik wel dat je het erg goed naar je zin hebt. Dat is fijn om te weten. En een mooi romantisch weekje achter de rug nmet Annemiek was ook niet verkeerd. Voor wbt Dortmund was het zeker Soepertoll (voor de meelezers is dit Duits op z'n plat) Tom, ut gut ow goed daor en we spraeke mekaar wel wer enne kier.
    O ja, hedde ut stukske vur Peer en Mieke klaor gekrege ien ut vliegtuug tiejens de hinreis? Mooi!

  • 06 Maart 2006 - 18:45

    Frenkel:

    Ha luitjes, zo te zien waren de eerte dagen van annemiek wel goed bevallen, alleen zag ik dat de kleermakerszit nog geoefend moet worden annemiek!! Waar is die vrouwelijke aangeboren lenigheid? Haha! Groetjes, Kristel en Frank

  • 08 Maart 2006 - 14:30

    Oma En Tante Pieta:

    Ha Tom, oma en ik hebben samen jou foto's allemaal bekeken, nu heeft ze ook een beeld gekregen van hoe jij daar leeft. Misschien tot kijk tijdens je bezoek volgende week. Groetjes van ons allemaal.

  • 09 Maart 2006 - 08:24

    Susan:

    Wat een mooie foto´s!! Wauw.
    Op die ene foto heeft Annemiek haar sjaal voor haar neus. Was het koud of stonk het er heel erg :-)
    En dat taekwondopakje staat je niet gek. Terug in Nederland toch maar met ons mee naar de karateles?!?!?

    We krijgen zo wel heel veel zin om jouw kant op te komen. Laten we hopen dat dat gaat lukken!

    groetjes en dikke knuffel,
    Susan, Eelco & Roan

  • 09 Maart 2006 - 09:21

    Marian:

    Sorry, Sorry, Sorry. Ik ben echt het slechtste schoonzusje dat je je maar kan wensen. Nu mail ik je maar ff snel maar als ik over 3 uur op kantoor ben dan zal ik eens even goed mailen. Schandalig dat dit pas de eerste keer is sinds jij daar zit. Ik heb van Annemiek allemaal positieve verhalen gehoord en ik hoop dat je het er enorm naar je zin hebt.

    Groetjes

    Je allerliefste schoonzusje Marian

  • 09 Maart 2006 - 13:23

    John, Anita, Rick En Tim:

    Wat een leuke site heb hem meteen bij onze favorieten neergezet! Kan ik zo kijken wat mijn neefje daar allemaal doet!
    Ik zie dat de winterjas daar ook geen overbodige luxe is. We zien jullie wel op de bruiloft bij Peter en Mieke.
    Groetjes Fam van Dijck

  • 09 Maart 2006 - 21:47

    Maaike En Thijs:

    Leuk zeg die foto's, ik kan me niet goed voorstellen dat jullie veel buiten geweest zijn, na al die weken dat jullie elkaar hebben moeten missen komt die lenigheid van jou wel goed van pas, of niet??haha.
    Ik ben nu ook wel benieuwd naar wat er toch allemaal op het vrijgezellenfeestje is gebeurt haha (laat het ons ff weten!!!) Nog een paar dagen en dan ben je weer in NL, van het koude weer in Korea naar het koude weer in NL, kun je toch beter deze kant op komen ditomassi! Veel plezier in Holland en op de brulluft, tot snel
    Groetjes Maaike en Thijs

  • 11 Maart 2006 - 18:42

    Loes En Ramon:

    Hallo,
    Ben nu bij ons aniet aan het babysitten en stiekum achter internet gedoken. ze had me verteld van jou site. Inderdaad je hebt het prachtig daar. Geniet er van. ik ga vaker nu bij aniet babysitten zodat ik je site meer kan lezen?!?!? Fijne bruiloft nog en hoop tot weer eens.
    groeten loes en ramon

  • 15 Maart 2006 - 20:42

    Bas:

    ey tom bassie hiero kben ff checken op je site maare goed gedaan jonk
    maare have fun daaro
    greetz bas

  • 20 Maart 2006 - 09:39

    Yvonne:

    Ha Tom
    Hoe gaat het ermee?
    Ik kreeg van annemiek deze geweldige site door. Ziet er goed uit.
    Werd een beetje bang van jou, toen ik je zo zag sporten in dat witte pakje.
    Wat een ander leven in Korea, vooral het eten.
    Leuk om jullie foto's te zien. Ben toch wel blij dat we hier in Nederland gewoon hoge tafels met stoelen hebben.
    Maar Tom ik blijf via Annemiek wel op de hoogte hoe het met je gaat. Veel plezier nog en tot weer een keer.

  • 23 Maart 2006 - 19:08

    Marieke:

    Heej Tom (en Annemiek)
    Hebben jullie nog lekker genoten van dat weekje NL? Wat leuk dat jullie nog ff langs kwamen om de nieuwste van Asten te bekijken! Het gaat allemaal goed met ons en we genieten van onze kleine meid (en natuurlijk ook van die grote).
    We houden je site in de gaten, dan weten we wat jij daar in verweggistan allemaal uitspookt. En voor Annemiek veel sterkte nu je weer alleen zit hier in het koude landje (zou de lente nog komen?)
    groetjes en tot weer een keer.
    Marieke, Erik, Kirsten en Karlijn

  • 18 April 2006 - 14:27

    Maaike:

    Zeg Tom wordt het niet eens tijd voor een nieuw verhaal!!!! Het is al weer even geleden en we zijn zo benieuwd naar hoe het met je gaat en wat je nog meer doet!
    xxx Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Tom
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 69180

Voorgaande reizen:

15 Januari 2006 - 16 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: